ingyen webstatisztika

Érdemes-e iskolába járni a tudás megszerzéséhez? Meghívó egy szemfelnyitó előadásra!

2014-09-02 1 hozzászólás

Vannak olyan szakmák, amelyek megSZERzéséhez mindenképpen érdemes lehet iskolába járni, mert otthoni körülmények között valahogy nehezebb – vagy akár lehetetlen – lenne elsajátítani az ismeretükhöz szükséges tudást. Az orvosi szakmák egy jelentős részének, köztük pl. egy sebésznek nehéz lenne az otthoni műhelyben kitanulni a szükséges tudnivalókat, de jogásszá vagy könyvelővé sem túl egyszerű egy jól felépített és szakmai tapasztalatokkal megtámogatott rendszer nélkül válni, ez utóbbi azonban megfelelő mentor irányításával mégis lehetséges.

Az alapismeretekhez és számos szakterületen való jártasság megszerzéséhez mindazonáltal teljesen feleslegesnek tűnik az iskola, mindenek felett szenvedéllyel tanító és személyes tapasztalatot tükröző példaállításra van szüksége a felnövekvő generációk mindegyikének, és mindössze a vizsgázást szabadna a hivatalos keretek közé terelni, de azt is csak akkor, ha nem szeretnénk “kiesni” a rendszerből. Egy szenvedélyes ember papírok nélkül is megvalósítja álmait, lásd Steve Jobs, Albert Einstein példáit. (Ha közelebbről megvizsgáljuk, a jelenlegi oktatási rendszernek sokkal inkább az a célja a mai világban, hogy engedelmes, alkalmazkodni akaró “droidokat” neveljenek a gyerekekből, akik egymást is kontrollálják az elvárásoknak megfelelően. Ahogy David Icke mondta: The sheep is controlling the sheep, vagyis a birkát a másik birka irányítja, már a terelőkutya sem szükséges.)

Egy, a nemrég elhunyt amerikai legendás színész, Robin Williams emlékére készített angol nyelvű 2,5 perces kis zenés klip az ismert művész filmjeiből pont azokat a lényeges üzeneteket közvetíti, ahogy az életre tekintenünk kellene: “Emberi közösség tagjai vagyunk, tele vagyunk szenvedéllyel, a szavak és eszmék meg tudják változtani a világot. Zajlik a nagy színjáték és Te is hozzáírhatsz egy sort. Élj a jelenben, használd ki a pillanat csodáját, törekedj a saját hangod megtalálására és vedd észre, hogy mi az, amiért ember az ember!”

Ha összeesküvés-elméletes akarnék lenni, azt mondanám, hogy a középosztály ellehetetlenítéséhez és a családi modellek ódivatúvá tételéhez – és így a hatalmon lévők széles tömegek feletti függőségi viszonyának fenntartásához – a legjobb út az életkörülmények nehézzé tételén keresztül vezet (lassan megadóztatnak majd minket azért is, mert szén-dioxidot lélegzünk ki és ezzel a klímaváltozáshoz hozzájárulunk 🙂 ), mert akkor a szülők a társadalom által “elvárt” szintre kerüléshez – ami sokkal inkább a saját önértékelésük hiányáról szól – éjjel-nappal robotolnak, a gyereket meg nevelheti az iskola, a saját képére. (A végén még igaza lesz Drábik Jánosnak, aki az Uzsoracivilizáció c. könyvének III. kötetében írt arról a törekvésről, hogy a köznevelést egyre inkább teljesen manipulatív céllal használják a kormányok: “A gyermekeknek és fiataloknak a korábbinál lényegesen több időt kell az iskolában eltölteniük, de a legtöbb iskolában semmit se fognak tanulni. Ha mégis elsajátítanak bizonyos ismereteket, az meg se fogja közelíteni azt a mennyiséget, amit korábban kellett tanulniuk a diákoknak. Természetesen lesznek jobb környékeken minőségi iskolák a gazdagabbaknak, és ezekben valóban tanulniuk kell a diákoknak. Sőt e jobb iskolákban még fel is kell gyorsítani a tanulási folyamatot és az átalakulást.” A teljes fejezet itt olvasható: A szex és az új világrend.)

Visszakanyarodva az iskolába járáshoz “jó jó, kell a szociális érzék fejlesztéséhez a hasonló korúak közössége”, de ez nem csak iskolában történhet meg, ennek feltétele bármilyen építő közösség lehet, amelyet megfelelő szellemiségű és tudatosságú mentorok vezetnek. Vekerdy Tamás pl. pont egy tegnap megjelent interjúban beszélt arról, hogy “A szülőknek érdemes tudni, hogy Magyarországon nincs iskolába járási kötelezettség, csak tankötelezettség van.” Vagyis van lehetőség a magántanulói státusztra és mivel egyre több tudatosan gondolkodó szülő szeretné a gyerekét íly módon taníttatni, ezért érdemes beszélni arról, hogy milyen szemlélettel közelítsünk a magántanuláshoz (és az “alternatív” tanulói közösségekhez) egyáltalán.

Szeretnélek meghívni benneteket egy előadásra 2014. szeptember 20-án (szombaton) Budapestre, a MagNet Közösségi Házba, ahol az EzVan Kiadó, a TvHelyett.hu és a Józsi bácsi Szabadegyetem közös szervezésében 16:00 és 20:00 óra között egy olyan Franciaországban és Németországban nevelkedett fiatalember lesz a vendégünk, aki soha nem járt iskolába, ennek ellenére egy több nyelven beszélő és számos szakmát szenvedélyesen művelő emberré vált. André Stern ma 43 éves és a szakmái örömteli gyakorlásán túl a tapasztalatainak átadását Európa-szerte végzi előadásokon, nyilvános beszélgetéseken.

Néhány hónappal ezelőtt már járt itt André, akkor elmentem őt meghallgatni és úgy gondolom, hogy nagyon értékes gondolatokat és nézőpontot adott át, ezért döntöttem úgy, hogy ez alkalommal beszállok a szervezésbe és a saját olvasótáboromat is külön meginvitálom az újbóli előadásra.

A részvételi díj JÓZSIBÁCSI jeligével 2014. szeptember 17-ig 5000 Ft (utána és a helyszínen 10 000 Ft), és a Józsi bácsi Szabadegyetem oldalán jelentkezők az előadásra történő helyszíni regisztrációkor egy olyan kézzel fogható ajándékot is fognak kapni, amelynek az értéke a kedvezményes részvételi díj kb. 70%-át kiteszi, vagyis érdemes szeptember 17-ig jelentkezni és rendezni a befizetendőt. Hm? 🙂 (A kedvezményes díj akkor érvényes, ha a befizetés 2014. szeptember 19-ig beérkezik.)

Hozzászólás (1)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Lantos Emese szerint:

    Elmesélek egy kis történetet egy tanárnőről, aki azt, mondta, hogy Áááá, ez neked úgysem fog sikerülni… Nekem 30 év kellett ahhoz, hogy kieheverjem a hagyományos oktatási rendszerünket. De most már jobb 🙂

    http://www.lantosemese.hu/cikkek/filozgatasok/majd-rajossz–hogy-ugysem-fog-sikerulni—–felelte-a-tanar.html

Van véleményed? Ki vele!